Monday, December 21, 2009

KINDER REGTE

Soms rek my oge as ek sien en hoor hoe spandeer kinders handevol geld, wat hulle nie self verdien het nie!
Dan kom die vraag onmiddelik by my op "het kinders reg op hulle ouers se geld?


Wat se regte het kinders, ek praat nou nie van wetlike reg nie, maar van morele reg, en waar verander die regte in voorregte..!
My gevoel is dat kinders die volgende regte het en ek noem dit in geen spesifieke volgorde nie:
1. Vol magie....
2. Warm Bedjie....
3. Kleertjies aan die bas....
4. Hope liefde....
5. Behoorlike opvoeding....


Verder dink ek het hulle geen regte nie. Hulle het nie reg tot sakgeld nie, tensy hulle daarvoor 'n spesifieke taak by die huis vir die gesin verrig. Dan is die betaling wat hulle vir hulle werk verdien ook nou nie so dat hulle die koopgier daarmee kan ontwikkel nie. Nou wat se take kan kinders verrig om sakgeld mee te verdien.

Ek noem weer 'n paar daarvan in geen spesifiek volgorde nie:
- bed opmaak
- kamer en badkamer aan die kant maak
- skottelgoed was
- ma en pa se motors was
- grassny
- enige ander take wat pa of ma gedoen wil he.

Ry maar bietjie op 'n Saterdag of 'n vakansiedag in die buurt rond en kyk hoeveel kinders is besig om hulle ouers te help met take om die huis. Bitter min! Gaan maak terselfdertyd 'n draaitjie in die plaaslike inkopie sentrum of mall en kyk bietjie hoeveel kinders sluip daar rond. Verskriklik baie!

Kyk, 'n kind sal uit sy ouers suig soveel hy kan, sonder dat hy/sy enigsens sal skuldig voel. "n Kind voel hy het die reg om met 'n beursie vol geld rond te loop en te koop wat hy wil. Hulle is inherent lui en wil niks doen om daardie geld te verdien nie. Wat hulle wel baie goed kan doen is, om hulle ouers so te manipuleer om vir hulle geld te gee, sonder dat hulle 'n steek werk daarvoor gedoen het.

Aan die ander kant van die spektrum, is daar die ouers wat met skuldgevoelens rondloop. Hulle voel dat hulle wil hulle kinders meer gee as wat hulle gehad het en daarom stop hulle die kinders net in met geld. Daar is natuurlik ook die ouers wat dink hulle moet die kinders vergoed met geld omdat hulle nie tyd het om tyd aan die kinders af te staan nie van wee 'n druk sosiale lewe. Party voel ook skuldig dat ma ook werk om die luukses te kan bekostig, daarom staan hulle handevol geld aan die kinders af.

Wat wil die kinders regtig he? As hulle kan kies tussen 'n waarlike liefdevolle gesinslewe en daardie oorvloedige geld, wat sal hulle kies? Ek wonder nogal....!

2 comments:

Nimsi se Blog said...

Baie Ouers stop die kinders n klomp geld in die hand en glo dit sal opmaak vir al die tyd wat die kinders alleen moet spandeer terwyl die ouers by plesierplekke kuier!

Muriel said...

Hello Oom Petrus

Dankie vir die mooi boodskap.

Baie geseënde Kersfees vir jou en al jou geliefdes. Mag die nuwejaar vol liefde, vrede en voorspoed wees.

Groete